صفحه کلید
نوشته شده توسط : حسنی

 

نمای کلی صفحه کلید رایانه

ردیف های صفحه کلید چیست؟
ردیف های افقی کلیدهای کاراکتر نام خاصی دارند. به عنوان مثال ، هنگام قرار دادن دستان خود روی صفحه کلید ، آنها باید روی کلیدهای ردیف اصلی قرار بگیرند. به کلیدهای زیر ردیف اصلی کلیدهای ردیف پایین و بالای کلیدهای ردیف اصلی کلیدهای ردیف بالا گفته می شود.

 

کلیدهای صفحه کلید

 

توضیحات کلیدی صفحه کلید کامپیوتر.
پورت ها و رابط های صفحه کلید
کابل و پورت USB
امروزه بیشتر صفحه کلیدهای رایانه رومیزی با استفاده از USB یا بلوتوث برای ارتباط بی سیم به کامپیوتر متصل می شوند. قبل از USB ، رایانه از PS / 2 ، پورت سریال یا AT (Din5) به عنوان رابط صفحه کلید استفاده می کرد.

نحوه اتصال و نصب صفحه کلید کامپیوتر.
انواع صفحه کلید
امروزه ، بیشتر صفحه کلیدها شبیه یکدیگر هستند ، اما ممکن است یک یا چند بخش از موارد ذکر شده قبلی (به عنوان مثال صفحه کلید) وجود نداشته باشد. جایی که صفحه کلیدها بیشترین تفاوت را دارند در ساخت و طراحی آنهاست. برخی از صفحه کلیدها مکانیکی هستند ، در حالی که برخی دیگر از کلیدهای غشایی استفاده می کنند. برخی از صفحه کلیدها از وسط تقسیم می شوند و برخی دیگر از وسط تا می شوند یا رول می شوند. در حالی که بیشتر صفحه کلیدها از طرح QWERTY استفاده می کنند ، هنوز طرح هایی وجود دارند که از طرح DVORAK استفاده می کنند.

چند کلید صفحه کلید کامپیوتر وجود دارد؟
صفحه کلید چه کار دیگری می تواند انجام دهد؟
عملکرد صفحه کلید رایانه بسیار بیشتر از تایپ است. در زیر لیستی از کارهای اضافی وجود دارد که می توانید با استفاده از صفحه کلید انجام دهید.

دستورات را در یک خط فرمان یا CLI دیگر وارد کنید (رابط خط فرمان).
برای انجام سریعتر کارها از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید. به عنوان مثال ، با استفاده از Ctrl + C برای کپی کردن متن و Ctrl + V برای جایگذاری آن در جای دیگر.
برای انجام کارها از کلیدهای عملکرد استفاده کنید. برای مثال ، فشار دادن F5 در یک مرورگر برای تازه کردن یک صفحه وب.
سخت افزار کامپیوتر را کنترل کنید. به عنوان مثال ، بسیاری از صفحه کلیدها می توانند میزان صدای بلندگوهای شما را تغییر دهند.
با استفاده از کلیدهای جهت دار نشانگر متن را روی صفحه حرکت دهید.
از کلیدهای WASD یا کلیدهای جهت دار برای حرکت دادن یک شخصیت در یک بازی استفاده کنید.
با استفاده از صفحه کلید عددی محاسبات را در یک ماشین حساب انجام دهید.
صفحه کلیدهای اپل
بخش زیر شامل اطلاعات مربوط به صفحه کلیدهای اپل و تفاوت آنها با معادل رایانه های شخصی آنها است.

 

صفحه کلید Magic Magic.

صفحه کلید اپل چه تفاوتی با صفحه کلید ویندوز دارد؟
صفحه کلیدهای مورد استفاده در رایانه های رومیزی اپل دارای طرحی تقریباً مشابه با رایانه های ویندوزی هستند. با این حال ، آنها چند کلید مختلف در دو طرف قسمت کاراکترهای صفحه کلید نزدیک به پایین دارند: Command و Option.

کلیدهای Command ، Option و Control در صفحه کلید Apple.

صفحه کلید لپ تاپ
صفحه کلید لپ تاپ به گونه ای متفاوت از صفحه کلید دسکتاپ تنظیم شده است تا رد پای باریک لپ تاپ را در خود جای دهد. بیشتر صفحه کلیدهای لپ تاپ با قرار دادن کلیدها در نزدیکی و قرار دادن کلید Fn کوچکتر می شوند. کلید Fn برای دادن کلیدهای دیگر بیش از یک بار استفاده می شود. به عنوان مثال ، با فشار دادن کلید Fn و فلش بالا یا پایین صفحه کلید ممکن است روشنایی صفحه افزایش یا کاهش یابد . همچنین ، بسیاری از صفحه کلیدهای لپ تاپ به طور کلی صفحه کلید عددی را حذف می کنند تا فضای بیشتری را ذخیره کنند.

کلید صفحه کلید عملکرد Fn لپ تاپ

صفحه کلید تلفن های هوشمند و رایانه لوحی
صفحه کلید آیفون اپل
تلفن های هوشمند و تبلت های امروزی با صفحه کلید فیزیکی عرضه نمی شوند ، اگرچه ممکن است یکی به عنوان یک افزونه جانبی اختیاری خریداری شود. این دستگاه ها از یک صفحه کلید انگشت شست یا صفحه کلید برای تایپ پیام ها و وارد کردن متن در قسمت های مختلف استفاده می کنند. تصویر نمونه ای از صفحه کلید Apple iPhone روی صفحه است که در همه دستگاه های مبتنی بر لمس اپل استفاده می شود.

چرا صفحه کلید یک دستگاه ورودی است؟
صفحه کلید رایانه به عنوان یک دستگاه ورودی در نظر گرفته می شود زیرا فقط داده را به رایانه می فرستد و هیچ اطلاعاتی از آن دریافت نمی کند. همانطور که روی صفحه کلید تایپ می کنید ، اطلاعات را وارد رایانه می کنید.

آیا کامپیوتر به صفحه کلید احتیاج دارد؟
بسیاری از کاربران از اینکه می دانند یک صفحه کلید جانبی محسوب می شود و یک کامپیوتر می تواند بدون آن کار کند ، تعجب می کنند. در واقع ، اگر صفحه کلید USB دارید ، می توانید اکنون آن را قطع کنید و می بینید که کامپیوتر بدون آن به کار خود ادامه می دهد. بسیاری از سرورها ، مانند سرور وب Computer Hope ، تقریباً تمام عمر خود را بدون صفحه کلید اجرا می کنند و توسط یک کاربر متصل از راه دور مدیریت می شوند.

کلیدهای چندرسانه ای چیست؟
کلیدهای چندرسانه ای آن دسته از کلیدهایی هستند که به کاربر امکان کنترل موسیقی روی صفحه کلید رایانه را می دهند. این کلیدها قابلیت هایی مانند پخش ، مکث ، توقف ، عقب ، سریع جلو رفتن ، رد کردن مسیر ، بیرون انداختن ، زدن و تکرار را برای موسیقی اضافه می کنند. 

 

link




:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: